• купить посуду оптом
  • сувениры оптом
  • купить футболки оптом
  • откосы в Днепропетровске
  • металлопластиковые окна в Днепропетровске
  • демонтаж Днепропетровск
  • бизнес идеи
  • бизнес план
  • бизнес портал
  • шкаф купе киев
  • шкаф купе киев
  • бизнес тренинг харьков
  • ораторское искусство харьков
  • ............ Tartalom ........... Naturalpatika ........... Változókorban ........... Netrendelő ........... Termékek ........... Árak ........... Megrendelőlap ........... Vendégkönyv ............
    Mit együnk változókorban? E-mail

    A női klimax azt az 1–3 évig tartó időszakot jelöli, amely alatt a női szervezet a csökkenő majd megszűnő menstruációhoz alkalmazkodik. A menstruáció teljes megszűnését menopausának nevezzük.

    Ez az időszak általában 45–52 éves kor között zajlik, de természetesen lehetnek eltérések. (38-60 év között bármikor előfordulhat)

     

    Milyen kellemetlen következményekkel jár a női nemi hormon (ösztrogén) termelésének csökkenése?

     

    Elsősorban hőhullámmal (erős forróságérzés az arcon és a törzsön, izzadással, bőrpírral), amely a nők 80%-ánál jelentkezik.

     

    A hőhullám mértéke függ a táplálkozástól is, főleg a fűszeres, forró ételektől erősödik fel, de a cukrozott rostos italok, szénsavas üdítők is fokozhatják létrejöttét, ezért ha lehet, kerüljük ezeket.

     

    A megváltozott nemi-hormon termelődés sajnos a libidó (nemi vágy) csökkenését is kiváltja, ez viszont számos étellel – afrodiziákummal – és rendszeres sportolással is kivédhető.

     

    A harmadik lényeges késői következmény a csontritkulás (osteoporosis). Ennek elsődleges oka az, hogy a csontok szilárdságát adó kalcium felszívódásában fontos szerepet tölt be az ösztrogén, melynek hiányában kalciumfelszívódási zavar következhet be.

     

    A panaszok leghatékonyabban rendszeres testedzéssel, tudatos táplálkozással, megfelelő mennyiségű pihenéssel, alvással enyhíthetők.

     

     

    Léteznek olyan anyagok, amelyek ösztrogénszerű hatást fejtenek ki, ezek a lignánok. Ezek a vegyületek a lenmagban, kukoricában és a vadrizsben találhatók meg.

     

    Egy másik természetes ösztrogén vegyület az izoflavon, amely a babban, borsóban, lencsében és a szójában található meg.

     

    Mindkét csoportra jellemző, hogy szabályozza a szervezet női nemi hormon szintjét, valamint védi a sejteket a káros szabadgyökökkel szemben. A brokkoliban, káposztában, zöldmustárban és karfiolban található indolvegyületek szintén előnyösen befolyásolják az ösztrogénszintet, és enyhítik a hőhullámokat.


    A bór (tejtermékekben, szárnyas húsokban és halban) szintén jótékonyan befolyásolja a menopauzában létrejövő élettani változásokat, legfontosabb hatása, hogy fokozza a libidót.

     

     

     

    Mit együnk tehát változókorban?

     

     

    Állítsunk össze változatos étrendet sok zöldséggel, gyümölccsel.

     

     

    Ne dohányozzunk, ne igyunk alkoholt, mert ezek fokozzák a kellemetlen tüneteket!

     

    Étrendünk legfontosabb vitamin- és ásványi anyag összetevői a következők: folsav B12-vitamin, E-vitamin, D-vitamin, bór, kalcium, B-vitamin komplex, mangán (-> Dakseen)

     

     

    Klimax kalauz

     

        * Együnk naponta ötször: reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora!

     

        * Ne hagyjunk ki egyetlen étkezést sem!

     

        * Étkezzünk változatosan, de mértékletesen és lassan!

     

        * Adjuk meg magunknak az evés örömét: minél több színt fogyasztunk, annál jobb! Tegyünk tányérunkra színpompás ételeket – pirosat, narancssárgát, fehéret és zöldet! A terítés is legyen ízléses!

     

        * Kezdjük a napot egy nagy pohár ásványvízzel közvetlenül felkelés után! Naponta minimum 2 liter folyadékot fogyasszunk!

     

        * Kerüljük az alábbi ételeket: édességek, amelyek cukrot tartalmaznak, panírozott ételek (rántott zöldségféléket is beleértve), margarin, finomlisztből készült fehér kenyér, péksütemények (fogyasszunk helyettük teljes őrlésű barna kenyeret), saláta öntetek (majonéz, ketchup, ezer sziget stb.), fűszeres és sós ételek, különféle felvágottak, olajban sült burgonya és egyéb ételek.

     

     

        * Mindig friss ételt, gyümölcsöt, zöldséget együnk!

     

        * Lefekvés előtt három órával legyen utolsó étkezésünk

     

        * Vacsorázzunk könnyen emészthető ételeket, kis mennyiségben és lassan!

     

        * Együnk hetente egyszer halat és 1-2 alkalommal szárnyast!

     

        * A táplálék-kiegészítők közül fogyaszthatunk többek között kúraszerűen Dakseent, multivitaminokat (Goldseen) és libidó növelő Lovseent is.