• купить посуду оптом
  • сувениры оптом
  • купить футболки оптом
  • откосы в Днепропетровске
  • металлопластиковые окна в Днепропетровске
  • демонтаж Днепропетровск
  • бизнес тренинг харьков
  • ораторское искусство харьков
  • ............ Tartalom ........... Naturalpatika ........... Változókorban ........... Netrendelő ........... Termékek ........... Árak ........... Megrendelőlap ........... Vendégkönyv ............
    
    Klimax könnyedén - sorozat
    Tárgy: Klimax könnyedén - sorozat
    Küldés dátuma: 2009-08-20 17:16:32
    Kiadás száma: 6
    Tartalom:
    .
    1

     

        Tisztelt [NAME]!

     

       

    Mit együnk változókorban?

    A női klimax azt az 1–3 évig tartó időszakot jelöli, amely alatt a női szervezet a csökkenő majd megszűnő menstruációhoz alkalmazkodik. A menstruáció teljes megszűnését menopausának nevezzük.

    Ez az időszak általában 45–52 éves kor között zajlik, de természetesen lehetnek eltérések. (38-60 év között bármikor előfordulhat)

     

    Milyen kellemetlen következményekkel jár a női nemi hormon (ösztrogén) termelésének csökkenése?

     

    Elsősorban hőhullámmal (erős forróságérzés az arcon és a törzsön, izzadással, bőrpírral), amely a nők 80%-ánál jelentkezik.

     

    A hőhullám mértéke függ a táplálkozástól is, főleg a fűszeres, forró ételektől erősödik fel, de a cukrozott rostos italok, szénsavas üdítők is fokozhatják létrejöttét, ezért ha lehet, kerüljük ezeket.

     

    A megváltozott nemi-hormon termelődés sajnos a libidó (nemi vágy) csökkenését is kiváltja, ez viszont számos étellel – afrodiziákummal – és rendszeres sportolással is kivédhető.

     

    A harmadik lényeges késői következmény a csontritkulás (osteoporosis). Ennek elsődleges oka az, hogy a csontok szilárdságát adó kalcium felszívódásában fontos szerepet tölt be az ösztrogén, melynek hiányában kalciumfelszívódási zavar következhet be.

     

    A panaszok leghatékonyabban rendszeres testedzéssel, tudatos táplálkozással, megfelelő mennyiségű pihenéssel, alvással enyhíthetők.

     

     

    Léteznek olyan anyagok, amelyek ösztrogénszerű hatást fejtenek ki, ezek a lignánok. Ezek a vegyületek a lenmagban, kukoricában és a vadrizsben találhatók meg.

     

    Egy másik természetes ösztrogén vegyület az izoflavon, amely a babban, borsóban, lencsében és a szójában található meg.

     

    Mindkét csoportra jellemző, hogy szabályozza a szervezet női nemi hormon szintjét, valamint védi a sejteket a káros szabadgyökökkel szemben. A brokkoliban, káposztában, zöldmustárban és karfiolban található indolvegyületek szintén előnyösen befolyásolják az ösztrogénszintet, és enyhítik a hőhullámokat.


    A bór (tejtermékekben, szárnyas húsokban és halban) szintén jótékonyan befolyásolja a menopauzában létrejövő élettani változásokat, legfontosabb hatása, hogy fokozza a libidót.

     

     

     

    Mit együnk tehát változókorban?

     

     

    Állítsunk össze változatos étrendet sok zöldséggel, gyümölccsel.

     

     

    Ne dohányozzunk, ne igyunk alkoholt, mert ezek fokozzák a kellemetlen tüneteket!

     

    Étrendünk legfontosabb vitamin- és ásványi anyag összetevői a következők: folsav B12-vitamin, E-vitamin, D-vitamin, bór, kalcium, B-vitamin komplex, mangán (-> Dakseen)

     

     

    Klimax kalauz

     

        * Együnk naponta ötször: reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora!

     

        * Ne hagyjunk ki egyetlen étkezést sem!

     

        * Étkezzünk változatosan, de mértékletesen és lassan!

     

        * Adjuk meg magunknak az evés örömét: minél több színt fogyasztunk, annál jobb! Tegyünk tányérunkra színpompás ételeket – pirosat, narancssárgát, fehéret és zöldet! A terítés is legyen ízléses!

     

        * Kezdjük a napot egy nagy pohár ásványvízzel közvetlenül felkelés után! Naponta minimum 2 liter folyadékot fogyasszunk!

     

        * Kerüljük az alábbi ételeket: édességek, amelyek cukrot tartalmaznak, panírozott ételek (rántott zöldségféléket is beleértve), margarin, finomlisztből készült fehér kenyér, péksütemények (fogyasszunk helyettük teljes őrlésű barna kenyeret), saláta öntetek (majonéz, ketchup, ezer sziget stb.), fűszeres és sós ételek, különféle felvágottak, olajban sült burgonya és egyéb ételek.

     

     

        * Mindig friss ételt, gyümölcsöt, zöldséget együnk!

     

        * Lefekvés előtt három órával legyen utolsó étkezésünk

     

        * Vacsorázzunk könnyen emészthető ételeket, kis mennyiségben és lassan!

     

        * Együnk hetente egyszer halat és 1-2 alkalommal szárnyast!

     

        * A táplálék-kiegészítők közül fogyaszthatunk többek között kúraszerűen Dakseent, multivitaminokat (Goldseen) és libidó növelő Lovseent is.

     




    Érettebben és szebben

    A 45-55 éves nők szervezetében a csökkent ösztrogénszint lassítja a normál testfunkciókat.

     

    A hőhullámok hirtelen verejtékezést idéznek elő, megnehezítik az éjszakai pihenést, így a szem alatt megjelennek a sötét karikák. Bőrünk száraz lesz és hámlani kezd, az arc fáradt hatást kelthet...

     

     

    A klimax a legkülönbözőbb hangulatingadozásokhoz, külsőleg pedig esztétikai problémákhoz vezet.

     

    A 45 és 55 év közötti nők többségénél a szervezet kevesebb ösztrogént termel, kevesebb petét szabadít fel, a menstruációs ciklus szabálytalan lesz – a jelenség neve perimenopauza.

     

    Akinél a menstruáció már egy éve kimarad, az belép a menopauza korába.

     

     

    Egyes nőknél az arcon – főleg az ajak körül és az állon – egyik napról a másikra szőrszálak serkenthetnek a férfihormonok szintjének emelkedése miatt. Ehhez társul a hőhullám és ingerlékenység, hangulatingadozás és feszültség, ezért aztán az ember nem érzi magát valami jól.

     

    A megpróbáltatások ellenére a középkorú és annál idősebb nőkre talán életük legszebb része vár.

     

    Lehet, hogy ösztrogént veszítettek, de bölcsességet és önismeretet nyertek, és ez a tükröződik arcunkon. A szépségipar talán még mindig a fiatalokra koncentrál – bár ez is változik – de a középkorú nőknek megerősödik igazi énjük, és ettől szebbek lesznek.

     

    Mindenesetre jó tudni, mit tehetünk a korosodás jeleivel, s azt is, hogy a fiatalító kezeléseknek milyen mellékhatásai lehetnek, ha azt az utat választják.

     

     

     

     

    Az arc

     

    Az érett bőr sejtjei nem hámlanak le olyan gyorsan, mint a fiatalé, és az új sejtek kialakulása is lelassul, a bőr a korral fakóbbnak tűnhet.

     

    A kollagén és az elasztin elveszti erejét, a zsírréteg elvékonyodik, a bőr veszít feszességéből. De ha módosítunk a napi szépségápolásban, a különbség szemmel látható.

     

     

    Még szebben a változókorban

     

    Ötven éves kor után a bőr már nem képes annyira megtartani a nedvességet, kevesebb zsírt képez, szárazabb, foltosabb, fakóbb lesz.

     

    Váltsunk természetes bőrtisztítóra és hidratálóra, hámlasszuk a bőrt gyakrabban, éjszakára tegyünk fel vércsoportunknak megfelelő arckrémet, és változtassunk sminkünkön. Ezek az apróságok nagy változást hoznak külsőnkön.

     

     

    Gyorssegély

     

    A szem alatti redők látványosan kisimíthatók gyógynövény kivonatokat is tartalmazó szemkrémmel, amely néhány óra alatt fellazítja a ráncokat.

     

     

    Ráncfeltöltés

     

    Az arc finom redőinek lágyítására tegyünk az ujjunkra egy kevés dinamikus hidratáló krémet – mert az különösen jó hatású – és az alapozó felvitele után ütögessük az orr és az áll közé, a szem alá, és bárhová, ahol gyors hidratálásra van szükség.

     

     

    Porlepte árkok

     

    Kerüljük a por állagú alapozót, mely sávokat hagy a száraz bőrön. Válasszunk krémes alapozót, szemfestéket és rúzst. Az alapozó előtt vigyünk fel hidratáló krémet, és várjunk egy percig, amíg felszívódik; vagy tenyerünkben keverjük el az alapozót a hidratálóval, és így kenjük a bőrre.

     

    Sminkmentes időszakban használjon regeneráló arckrémet.

     

     

    Keskeny ajak

     

    A keskeny száj így tehető teltebbé: szájceruzával húzzunk ajkunkra vastag vonalat, és ujjainkkal dolgozzuk el a száj középső része felé.

     

    Az alsó és felső ajkak közepére tegyünk ajakbalzsamot, és ujjunkkal simítsuk el a száj széle felé. Figyeljünk, hogy a szín egyenletes maradjon, ez teltebbnek mutatja az ajkat.

     

    Az ajak ápolásához használjunk természetes ajakápolót, amely a B-vitamin által serkenti a vérkeringést.

     

     

    Maszatolás

     

    Ha gondolkodunk a tartós szempillafestésen, mert pillafestékünk folyton elmosódik, és ez – főleg a hőhullámok miatt – kellemetlen, előbb próbáljunk ki egy vízálló terméket. Az ilyen pillaspirál minden egy pillán szorosan tapadó bevonatot képez. A festék lemosásakor óvatosan nyomkodjuk meg a pillákat, így a bevonat leesik.

     

     

     

    Hulló pillák

     

    Ha pilláink hullani kezdenek, használjunk speciális pillahidratálót. Hihetetlen, de mégis igaz: a pilla visszanő, fényesen és lágyan, mint régen. És ne feledjük: soha ne feküdjünk le anélkül, hogy lemosnánk a szemfestéket.

     

     

    Virító foltok

     

    A vörös foltok és a foltos bőrelszíneződés a kor előrehaladtával gyakori.

     

     

    A hőhullám okozta pirosság vagy vörös folt eltüntetésére használjunk iszapot az arcra, nyakra vagy mellkasra.

    Vizes ecsettel vigyük fel, hagyjuk a bőrön megszáradni, majd 20 perc múlva mossuk le langyos vízzel.

     

     

    Eltűnő szemek

     

    Hangsúlyozzuk szemünket a szemöldök íve alá kent halvány vajszínű szemfesték segítségével.

     

     

    Fakó bőr

     

    Természetes, üde hatású arcszínt ad egy kevés zselés vagy krémes pirosító. Ha a szemöldökcsontra is kenünk egy kicsit, meleg árnyalatot ad az egész arcnak.

     

     

    Foltos make-up

     

    Vigyünk fel kevert alapozót arcunkra száraz sminkszivaccsal a természetes arcszín eléréséhez. Ha egészen vékony réteget szeretnénk, nedvesítsük meg a szivacsot.

     

     

    Meleg színek

     

    Ha szeretnénk hangsúlyozni szemünket, és üdébbé tenni arcbőrünket, kövessük a balliage technikát. Festessük az arc körüli hajtincseket egy árnyalattal világosabbra. Így dúsabbnak tűnik a haj, szépen keretezi az arcot, és üdeséget ad a bőrnek.

     

     

     

     




    Stressz és szexualitás


    A stressz ősi, hasznos funkciója


    A szervezet stressz reakciója ősi, biológiai alapokon nyugszik, és ősember korunkban még nagyon hasznos funkciót töltött be.

     

     

    A külvilágból érkező, fenyegető ingerekre (például, ha egy vadállat megtámadni készül minket) a szervezet alarm (riasztás) reakciót indít be.

     

    Ilyenkor stressz hormonok termelődnek - például az adrenalin, amely biztosítja szervezet készenléti állapotát. Ekkor meggyorsul a légzése és a szívritmusa, a végtagjainkba pedig friss, oxigén dús vér áramlik nagy mennyiségben.

    A reakció neve: „harcolj vagy menekülj

    A szervezet stressz hatására tehát készen áll arra, hogy elfusson vagy harcba szálljon az őt fenyegető erővel. Ősemberként tehát vagy elfutottunk a vadállat elől vagy levadásztuk őt.

     

    Civilizált társadalmunkban maga a stressz reakció ugyanúgy zajlik le, (légzés és pulzusgyorsulás, a végtagokba vér áramlik) de mit kezdhet Ön ezzel? A főnöke torkát nem haraphatja el, a helyzetből sem menekülhet el gyors futással.

     

    A lezajló erős testi reakció - beleértve az adrenalin termelődését is - megterheli szervezetét, és feszültséget élhet át.

     

    Ezt a feszültséget kell megtanulnia valamilyen módon csökkenteni. Erre valók a stressz kezelési technikák.

     

    Stressz és a mindennapi életünk


    A stresszt mindenki valami ártó és negatív dolognak gondolja. Pedig bizonyos nyomásra szüksége van ahhoz, hogy jó teljesítményt nyújtson.

    Az Önre nehezedő terhek hozzák ki Önből a maximumot.

    Képzeljen el egy stressz nélküli életet. Mondjuk egy távoli csendes-óceáni szigeten, ahol nincsenek vadállatok, egyenletes a hőmérséklet, és a fákon elegendő gyümölcs nő.

     

    Vajon meddig élvezné ezt az idillt? Egy ideig biztos üdítően hatna, és jól kipihenné magát.

     

    De aztán? Hiányoznának a mindennapi megszokott feladatai, a munka, a háztartás, a gyereknevelés, stb.

     

    Miért érezzük úgy, hogy mai világunkban túl nagy nyomás nehezedik ránk?

     

    Persze ez attól is függ, hogy milyen társadalmi rétegbe születtünk. Akiknek egyik napról a másikra kell biztosítani az alapvető élelmet, azoknak talán a legnehezebb. Azonban az, hogy ki mit érez megterhelőnek, és ezzel hogyan bánik teljesen szubjektív.

     

    Adott tehát a stressz az életében, amely a kihívásokat, feladatokat, legyőzendő akadályokat jelenti. Érzi a Önre nehezedő nyomást.

     

    Mit tehet a stresszel? Kiiktatni, megszüntetni biztosan nem lehet. Csökkenteni sem tudja.

     

    Mi hát a megoldás?

     

    Vagy esetleg tehetetlenek és kiszolgáltatottak vagyunk a stresszel szemben? 

    A kulcsszó: a stresszkezelés

     

    ·                        Hogyan kezelheti a stresszt úgy, hogy az Önre nehezedő nyomás elviselhető legyen?

    ·                        Mi történik akkor, ha valaki nem tesz azért, hogy a stresszét kezelje?

     

    Hosszú távon a stressz először jelezéseket ad a szervezet valamelyik részén – mindenkinek megvannak az érzékeny pontjai – és ha az illető ezt figyelmen kívül hagyja, akkor előjönnek a pszichoszomatikus betegségek. Ezek a hosszasan fennálló nagy stressz terhelés következményei is lehetnek. Ilyenek a magas vérnyomás - amely vezethet szív- vagy agyi infarktushoz, a gyomorfekély, sőt a rákot is ide sorolhatjuk.

    4 valóban bevált gyakorlati tanács a stressz kezelésére

     

    1.                     Mindannyian rendelkezünk stressz kezelési technikákkal, ezeket részben szüleinktől lestük el, de fejlődésünk során magunk is megtanulunk ezekből jó néhányat. A legtöbben tudják, hogy a sport, vagy a fizikai aktivitás (favágás, takarítás) az egyik legjobb feszültség levezető. Másoknak az autózás vagy biciklizés- esetleg a gyaloglás tesz jót.

    2.                    Másik ilyen lehetőség a problémák kibeszélése. A pszichológusnál is ez a gyógyulás egyik faktora. Ha Önmagában tartja a megoldatlan problémákat és a hozzájuk tapadó negatív érzéseket, akkor mérgezi a saját szervezetét. A kibeszélésbe érzéseink megnevezése is hozzátartozik („dühös vagyok rád, megbántottál, ez rosszul esett,” stb.), mert ez is elősegíti a méregtelenítést.

    3.                     A támaszkeresés is jó megoldás bizonyos problémák esetén. Ha érzi azt, hogy a nehéz helyzetében nincs egyedül, ez sokat segít abban, hogy kreatív módon kilábaljon a bajból. A támaszkeresésben a nők jobbak, mint a férfiak, talán ez az egyik oka annak, hogy a nők „jobban bírják a gyűrődést,” könnyebben átvészelnek nehéz élethelyzeteket.

    4.                     A szexuális tevékenység az egyik legjobb stresszoldó. Az aktus során megvalósított mozgás felér egy sportteljesítménnyel, ráadásul örömhormonok szabadulnak fel a szervezetben.

    Igen ám, de előfordulhat, hogy a túlfeszített stressz éppen akadályozza, vagy lehetetlenné teszi a szexuális együttlétet.

     

    Túlterheltség estén egyszerűen férfiaknál előfordul, hogy nincs megfelelő merevedés. Egy ilyen tartós kimerülési állapot okozhat a nőknél átmenetileg libidózavart is. Ebben a helyzetben a szex nem oldja a stresszt, hanem inkább fokozza.

     

    A kudarc élmény Önben is negatív érzéseket, önbecsülés problémát okozhat, és ez tovább rontja teljesítményét, és tovább fokozza stresszből adódó feszültségét.

     

    A probléma áthidalható a szexuális együttlét körülményeinek változtatásával.

    Olyan helyzetet kell teremteni, amely oldja a feszültséget és megteremti az elengedettség állapotát.

     

    Egy könnyű, de tápláló vacsora, a kevés alkohol, gyertyák, egy közös hangulatos (habfürdős vagy illóolajas) fürdés, lágy zene elősegíthetik az oldódást.

     

    Egyéb stressz kezelési módszerek


    Mivel a stressz érzékelése és kiértékelése - mennyire érzi megterhelőnek esetleg elviselhetetlennek - egyénre szabott, a feszültségoldás működő módozatai is egyénenként mások lehetnek.

     

    Hívő ember számára az ima sokat jelent, de ehhez hasonló önmegnyugtatási módszerek lehetnek a jóga, meditáció és egyéb „befelé fordulós” technikák, mint például a relaxáció.

     

    A relaxáció egy könnyen elsajátítható módszer, amelyet sokat spontán is alkalmaznak, és jól működik. Titka egyszerű: izmaink ellazításával a lazulás az egész szervezetre kiterjed és megszűnik a stressz által keltett feszültség.

     

    Relaxációs gyakorlatok mindenkinek


    A következő gyakorlat arra a fiziológiás törvényre épít, hogy ha erősen megfeszítjük az izmainkat, utána erősebb és könnyebb lesz az ellazulás.


    Az 1 perces relaxációs gyakorlatot szinte minden helyzetben alkalmazhatja, és gyakorolhatja akár ülve vagy állva.


    Mielőtt a gyakorlatban alkalmazná, kérek mindenkit, hogy gyorsan olvassa át, miből áll a gyakorlat, könnyebb lesz a kipróbálás.

     

    Amikor érezi, hogy stressz-szintje emelkedik, egyszerűen hagyja abba, amit éppen csinál.

    Helyezkedjen el kényelmesen, lazítsa el testrészeit, egyenletesen megosztva testsúlyát. Ha ül, helyezze mindkét talpát a talajra kis terpeszben, karját a törzse mellé. Mindkét keze az ölében vagy combján pihenjen, gerince egyenes, arca tekintsen előre.

    Ha áll, lábát váll-szélességnyi terpeszben, karját engedje le oldalt a törzse mellett, gerince egyenes, arca tekintsen előre. Ha jól esik, hunyja be szemét.

     

    1.    Képzeljen el egy STOP táblát, és mondja ki magában "Stop"

    2.    Mélyen lélegezzen be, kilégzésnél lazuljon el.

    3.    Belélegzem, ellazulok.

    4.    Belélegzem, ellazulok.

    5.    (Belégzésnél) Szorítsa ökölbe a kezét és (kilégzésnél) lazítsa el.

    6.    (Belégzésnél) feszítse meg lábfejét, és (kilégzésnél) lazítsa el..

    7.    (Belégzésnél) Húzza fel a vállát, és (kilégzésnél) engedje le.

    8.   (Belégzésnél) Hajtsa jobbra a fejét (a válla felé, és érezze, ahogy nyakizmai megfeszülnek), és (kilégzésnél) engedje vissza (hagyja ellazulni nyakizmait).

    9.   (Belégzésnél) Hajtsa balra a fejét, érezze, ahogy nyakizmai megfeszülnek), és (kilégzésnél) engedje vissza (hagyja ellazulni nyakizmait).

    10.   Végül vegyen mély lélegzetet, és (kilégzéskor) egész teste lazuljon el.

    11.   Most fejezze be a relaxációt. Nyissa ki a szemeit, és térjen vissza a valóságba.

    12.   Mozgassa tagjait, és újult erővel folytassa a tevékenységét.

     

    A begyakorláshoz megkérhet valakit, hogy mondja a szövegeket, miközben relaxál, vagy akár magnóra is veheti saját maga számára. Néhány ismétlés után meg tudja tanulni és „belül fogja hallani” a szöveget.

     

     

     

    Reméljük, hasznosnak találta a stresszről leírtakat.

    A fő szabály:

    Ön a felelős saját testi és lelki állapotáért. Tegyen érte!

    Senki nem fog Ön helyett vigyázni Önre.

     

    Sikeres stresszoldást kíván:

     
    dr.Barnás Mária


    Naturalpatika

     




       

       

        A változókor nem jelent(het)i a nőiesség elvesztését!

        Sok boldog órát kíván a Naturalpatika

     

    [DATE]

     

    1
    .

    Powered By Joobi

     


    Naturalpatika hírküldő
    Naturalpatika - hírküldő


    HTML formátum?